בחר מטבע אותו תרצה להמיר

GBP USD EUR TRY ILS

למטבע

GBP USD EUR TRY ILS

הכנס סכום

=

שנת 2020 – השנה עם הקורונה

31/12/20 5938 רעות תקני לי

 

שנת 2020- מה נסגר איתך? מה זה היה? מה זה?

כמה הבטחות הכלת בתוכך, נכנסנו אליך באנרגיה שיא וסיימנו אותך עייפים ומבולבלים

השנה שהעמידה למבחן את היכולת שלנו להגיב בזמן אמת לשינוי ולבחור איך לעשות טוב מכל כך הרבה רע

 

בינואר דובר לראשונה על השתתפות שלי בכנס בינלאומי בניו יורק. זה היה מאוד משמעותי עבורנו כעסק, הזדמנות ראשונה לפתוח דלת מחוץ לגבולות ישראל. במזרח כבר היו רעשי רקע על מגיפה מסתורית אבל זה היה כל כך רחוק ושייך לעולם אחר.
במקביל חתמנו הסכמים שנתיים עם חברות גדולות במשק בישראל. זו היתה שנה בה תכננו לעבוד מסודר וסגור. היינו סגורים עם פעילות חצי שנה קדימה. במהותה 2020 תוכננה כשנה של אסטרטגיה ומיצוב.
גם לאירועי קהילה היה מקום נכבד וחשוב- רציתי שניפגש הרבה!

 

 

בפברואר אנשי הקשר שלנו בסין סיפרו שהם עובדים מהבית בגלל המגפה שמתרחשת במדינה ואנחנו חייכנו לעצמינו, הסינים האלו מוזרים נורא. הם סיפרו על מעברי גבול שנסגרים וקושי בשילוח חבילות ואנחנו התקשינו להאמין שזה ממש רציני. בכל זאת קיבלנו החלטה לשחרר רגע את האתרים הסינים והפסקנו להמליץ על רכישות משם עד יעבור זעם, עניין של חודש גג בטח.
גם במחיר ההפסד הכספי שלנו כעסק בחרנו לא לייצר אצלכם אכזבות מיותרות. סין ירדה מהפרק

 

במרץ ההורים שלי חזרו מברזיל, הגענו לשדה התעופה וכבר היה מורכב להיכנס לאזור ההמתנה, הם הגיעו מארץ הקרנבל, לא ממש מבינים על מה הרעש הגדול ולמה הנזלת שלהם מטרידה אותי.
בדרך משדה התעופה עברנו בפארם לקנות כמה מוצרים הביתה וגם קנינו חצי בצחוק מארז של 3 מסיכות חד פעמיות, שיהיה.

והספקנו גם פורים זוכרים? ממש רגע לפני הכאוס היה פה הכי שמח שאפשר

 

ב- 15.3 נכנסנו לסגר ואני החלטתי לנסות להציל את העולם
ראיתי עסקים מעולים נסגרים, אנשים יוצאים לחל”ת, יבול חקלאי גוסס משווע שיקחו אותו ונכנסנו לטרפת עבודה.
עברנו לקדם רק עסקים כחול לבן ובאינטנסיביות, הקמנו ירידים דיגיטליים חינמיים לחלוטין ואפשרנו לכל עסק שרוצה להשתתף . נתתי אוזן קשבת, מייעצת לכל מי שפנה ועבדנו כמו נינג’ות בשביל להפוך את העולם ליפה יותר
רק מה? שכחנו בדרך שגם אנחנו עסק קטן, גם אנחנו מתמרנים ואוי ואבוי אסור להגיד את זה – גם אנחנו צריכים להתפרנס.
כל זה עם ילדה מתוקה בבית, שנורא מתגעגעת לגן ולסבא וסבתא וזקוקה להרבה חום והכלה מאיתנו.

היה לא פשוט לבחור בין הרצון לדאוג לכם הקהילה שלנו, לעסקים שהיינו עבורם גלגל הצלה בים סוער, לפרנסה שלנו ולבית הפרטי. לא תמיד בחרתי נכון, לא תמיד ידעתי מה הדרך עבורי.

 

מרץ אפריל היתה תקופה מורכבת עבור רעות תקני לי, היא לימדה אותנו הרבה על גבולות, על נתינה, על מאזנים, על מה חשוב ומה פחות. היא שיעור שאני מודה לו, היא העצימה וביגרה אותי ואת העסק שלנו ועל כך תודה

 

באמצע מאי שריל סנדברג, האישה החשובה בפייסבוק העולמי האירה זרקור על העבודה של רעות תקני לי. זו פעם ראשונה שזכינו להכרה בינלאומית וזה רגע מכונן בעבודה שלנו. לא תמיד יודעים מה נעשה מאחורי הקלעים, כמה הלב שלנו בתוך זה ולקבל פתאום תודה פומבית שכזו נתנה לנו את האנרגיה הנכונה לדעת שאנחנו במקום הנכון לנו ושיש מי שרואה ומוקיר.

 

ביוני התחילה שגרת קורונה, הבנו שהיא פה והיא תישאר ואנחנו איתה ממשיכים הלאה.
עסקים כחול לבן הפכו למרכז הפעילות שלנו , הם היו תמיד ערך ברעות תקני לי, עוד הרבה לפני קרנבל הקורונה אבל מערך הם הפכו לעוגן ונמשיך לשמר אותו.
שגרה אמרנו, אבל שגרה אחרת, נכנסנו לעולם צרכנות חדש. משלוחים יקרים יותר, חוסרים במלאי, זמני המתנה ארוכים יותר. אנחנו מתרפקים בגעגוע על המשלוחים חינם מאמזון אבל חשוב להבין שלפחות כרגע, התנאים השתנו. המחירים עלו כי שרשרת הייצור התייקרה, היבוא התייקר, וזה מגיע גם אלינו הצרכנים. אנחנו צריכים ללמוד לשחק את המשחק מחדש. כולם ילחמו על הכיס שלנו אבל לא במחיר של הפסד, עכשיו כולם עסוקים בלשרוד. עסקים וצרכנים כאחד.
לא רק העסקים השתנו, גם אנחנו, הצרכנים השתנינו, הרכישות שלנו הפכו לקניות של עכשיו, פחות מותרות, יותר הכרחי. יותר מה אני צריך ופחות מה אני רוצה. גם פה למדנו ברעות תקני לי לתמרן, לדאוג להביא עבורכם בדיוק את מה שאתם מחפשים, וחיפשתם דברים שונים השנה.

 

ומה עוד?
זו היתה גם השנה של הדיגיטל- מכורח הנסיבות הפכנו תלויים ברשת. אני מברכת על זה, זו תמיד היתה הדרך הנכונה לרכוש בעיני, חבל לי שהקורונה היא זו שהכניסה את הצרכנות הדיגיטלית ללב הקונצנזוס אבל העובדה שאנשים שחששו מרכישה אונליין עושים זאת היום בקלות ובביטחון משמחת אותי. עסקים שנשענו עד היום על חנויות בלבד עשו הסבה מהירה לאיקומרס ולמדו את כוחה. לכם זה לא חדש, אתם הייתם פה קודם.

שנת 2020 היתה גם שנת הקופונים – הרשת טובעת במשפיעניות כאלו או אחרות, בקבוצות רכישה בלתי נגמרות, כולם רוצים למכור לכם, כולם רוצים להרוויח, כולם מחפשים משמעות וקהל. מאוד קל היום לאתר קופון כלשהו בכל סטורי או קבוצה ברשת. הופצצנו.
מה אגיד לכם? בהתחלה נבהלתי.
התחרות מתישה, הפרסומות מתישות, הלרלרת מתישה, ביטויים כמו מדהים, היסטרי, צרחות, חד פעמי – כמה אפשר לשאת את זה.
ואיפה אני בכל הסחרחורת הזו. כמה “רעות תקני לי” אנשים יכולים להכיל? איך שומרים על ייחודיות?

 

משמרים את הלב של המקום הזה.
קהילת רעות תקני לי היא מעבר לקופון, באמת שיש כאלו בשפע.
אתם מקבלים פה שרות. אנחנו מביאים לקהילה עסקים שיודעים להעריך את הבמה הגדולה הזו ולטפל בכל אחד ואחד מכם אישית. מעבר ללמכור אנחנו מייצרים פה שינוי בתרבות השירות בישראל, הוא חשוב משמעותית יותר מכמה שקלים הנחה.
הקהילה הזו היא קייס סטאדי שאין כמותו לעסקים בישראל. אנחנו מלמדים עסק להכיר את החוזקות שלו, איפה הוא יכול להשתפר, מה חשוב לנו כצרכנים ואיפה הוא נמדד.
עסקים עוברים פה תהליך למידה אינטנסיבי שלא דומה לשום מקום אחר וזו הדרך לעשות מהפיכה.
זו קהילת הצרכנות המובילה בישראל. אין לנו באמת מתחרים, קל לשכפל מבצעים. קשה לשכפל נשמה

2020 הכנסת אותנו גם לסטטיסטיקה פחות נעימה. בתחילת נובמבר נאלצתי לעבור הפלה. יש משהו סימבולי לעבור כאב כל כך אישי בחודש הכי “נוצץ” בשנה- חודש הקניות. הייתי שמחה שהמסע שלנו היה אחר אבל אני מקבלת בחיבוק גדול את הטוב שיש לי ומודה על לימוד חשוב מאוד של פרופורציות. מאוד קשה לי שיש כשל בהזמנות שלכם, אני מתרגזת יחד אתכם וכמובן מנסה לטפל. אבל אם קודם לכן לא הייתי ישנה בלילה כי חבילה מתעכבת בכמה ימים, אני ישנה כרגע מעולה. אני מבקשת גם מכם פחות לכעוס על עניינים בירוקרטים. השנה הזו יותר מהכל שמה ספוט על הדברים החשובים באמת.

 

שנת 2020 היית הזויה, מסקרנת, לא נתפסת, מגוחכת, אף מילה לא תתאר אותך במדויק. אגיד גם תודה על היש. למדנו מאוד לחבק אותו.
ניסינו לעשות אותך הכי טובה שאפשר אבל היית קשה ומאתגרת ואנחנו נפרדים לא בצער.
שנת 2021 את רק יכולה להפתיע לטובה , חיכינו לך מאוד, קדימה.

 

*קרדיט תמונה ראשית – “שרוטונים” מתוך קמפיין בנק פועלים.

1 תגובות

  • רעות הנפלאה
    כל כך אמיתית ומרגשת
    שתהיה לכולנו שנה פשוט טובה 🌺
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *