בחר מטבע אותו תרצה להמיר

=

וינה אוסטריה – רגע לעצמינו – הגרסה המשפחתית

18/04/23 2126 רעות תקני לי

בעקבות המלצה נסענו ביוני לחופשה משפחתית בוינה. חיפשנו יעד קרוב וידידותי לילדים וגילינו עיר משמחת, יפייפיה, קלה מאוד להתמצאות (יתרון רציני מאוד של וינה!), עשירה בהיסטוריה, אמנות, אוכל מצויין וכן גם קניות, רגע לעצמינו – הגרסה המשפחתית בוינה.

טיסה:
טסנו טיסה ישירה עם אל על של כ 3 שעות.

מלון:
אני בעצם מתחילה את הסקירה עם ההמלצה הכי טובה שלי עבורכם, ישנו במלון am stephansplatz

המיקום הכי מרכזי בעיר ושווה את העלות הגבוהה יחסית שלו למלונות בעיר (מחיר מאוד ממוצע בישראל אבל גבוה לעומת אירופה). ממוקם ברובע 1, ממול לקתדרלת סטפנוס הקדוש. זה האזור היפה ביותר בעיר וכמעט הכל בהליכה רגלית. הוא חמוד לאללה, נקי, שרות נעים מאוד וארוחת בוקר חמודה ועשירה עם מבחר יפה גם לילדים (אנחנו בחרנו לאכול פעמיים במלון ופעמיים בחוץ)

נסיעות:
כמעט הכל עשינו ברגל. התחבורה הציבורית מעולה והרכבת התחתית נוחה וקלה לתפעול. השתמשנו גם באפליקציית המוניות bolt והיא עבדה פגז והמחירים טובים מאוד. חשוב להוריד את האפליקצייה מראש ולהרשם.

אוכל:
בית קפה aida – בית קפה אינסטגרמי בטירוף וורוד בטירוף אבל פה לא רק היופי תופס. ממלכה של קינוחים מטריפים ומאוד מאוד טעימים. יש להם סניף ממש סמוך לקתדרלה וכל יום ביקרנו בו. מקום מקסים לעצירה של בין לבין לנשנוש כיפי שגם מצטלם מעולה

דוכן הנקניקיות Bitzinger – לחובבי הזאנר זו עצירת חובה. זה הדוכן הכי מפורסם בוינה. ממוקם לצד בית האופרה

בית קפה Paremi – בעיני זו ארוחת הבוקר השווה ביותר בוינה. בית קפה סופר מודרני באווירה אירופאית, נמצא כחמש דקות הליכה מהקתדרלה ומציע מגוון ארוחות בוקר סופר מפנקות וכיפיות שגם מוגשות מאוד יפה וצבעוני.

מסעדת ebi 7 – ברחוב מריה הילפר (רחוב החנויות שעוד נגיע אליו). מסעדה יפנית מאוד יפה וטעימה שמציעה תפריט הכל כלול במחיר פיקס (23 יורו למבוגר, 7 לילד). קחו בחשבון שההזמנה נעשית דרך אייפד וזה היה מעט מורכב.

מסעדת Le burger – קרובv מאוד לקתדלרה. בערב חובה להזמין מקום!
מומלץ מאוד! המבורגר בין הטעימים שאכלנו, רטבים אדירים וגם המנות הראשונות מצויינות. יש גם אופציות טבעוניות.

מאפיית ג’וזף ברוט – המלצה שקיבלנו ממקומית. מסוג המקומות שהריח עוטף אתכם ברגע שנכנסים פנימה. אפשר לשבת לארוחת בוקר במקום או לקחת טייק אווי לנשנש בדרך. מאוד אהבנו

בית קפה ulrich – הגענו ממש במקרה ומגיש ארוחות בוקר עשירות וטעימות, ירקות טובים ממש שזה מצרך מוערך באירופה

Cantinetta Antinori – צמוד למלון בו היינו, מאוד טעים! (לא זול).

ועכשיו שני מקומות אייקונים שהם כנראה חובה בוינה (אבל אין באמת חובה, תזכרו את זה)

קפה סנטרל – מבתי הקפה הותיקים והמפורסמים בוינה עם סיפורים על הוגי דעות שהיו נוהגים לשבת בו. עיצוב מסורתי יפייפה. מוכר מאוד בזכות השוקו החם והקינוחים. חובה להזמין מקום מראש אחרת יש תור מאוד מבאס בכניסה. הזמנו שטרודל, קייזרשמאן (קינוח אוסטרי מסורתי שהוא מעין פנקייק עבה חתוך לחתיכות קטנות עם אבקת סוכר ורוטב חם וסמיך – מנה משוגעת!) ושוקו כמובן

מסעדת פיגלמולר – השניצל הכי מפורסם בוינה. הגענו בצהריים ולא הייתה בעיית מקום, אני מניחה שלערב כדאי מאוד לשריין. מסעדה מעולה מעולה לא לוותר גם על הסלט תפוחי אדמה!

אטרקציות:
בית הפרפרים – Imperial Butterfly House
ממוקם במרכז העיר, מעין חממה גדולה עם מגוון פרפרים עצום. בילינו שם כשעה. קחו בחשבון שבמקום הלחות גבוהה מאוד וחם. היערכו בהתאם 😊

בית המוזיקה – House of Music
מוזיאון אינטרקטיבי שסוקר את תולדות המוזיקה. המדרגות במקום הם כמעין פסנתר אינטרקטיבי שכיף לקפץ עליהן ולנגן. בקומה העליונה יש אפשרות לנצח על תזמורת וגם לקבל ביקורת על ניהול הניצוח.

פארק פראטר – פארק השעשועים של וינה. הוא פתוח במהלך הקיץ עד השעה 23 (בדקו לפני שאתם מגיעים מה שעות הפארק בעונה שלכם) ומומלץ בעיני להגיע בשעות אחה”צ המאוחרות. אין תשלום בכניסה, התשלום הוא לפי מתקן (בעלות של 3 יורו) . יש בפארק כ- 250 אטרקציות שונות שמתאימות החל מגיל צעיר ועד בוגר יותר. מתאים ממש לכולם. אחת האטרקציות המומלצות הוא גלגל הענק שמתצפת ממש על כל העיר. כדאי לתזמן אותו בשקיעה.
ההגעה לפארק מאוד נוחה ברכבת התחתית.

ה ארמון!

ארמון שנברון – לארמון אפשר להגיע גם בלי להכנס לתוכו. הוא מוקף גנים יפייפיים שאפשר להלך בהם, הכניסה חופשית. יש שני סיורים בתשלום בארמון עצמו: קצר של 22 חדרים (אימפריאל תור) ואורכו כ- 40 דקות, וארוך של 40 חדרים (Grand Tour) שאורכו כשעה. אנחנו לקחנו את הסיור הקצר והוא ממש מספיק. הסיור מלווה באוזניות עם הסברים (באנגלית) .אנחנו הזמנו כרטיסים במקום, אפשר להזמין מראש באתר וגם לשלב עם אטקרציות נוספות (כמו מוזיאון הילדים, גן החיות או המבוך) ולהוזיל מעט עלויות. ילדים עד גיל 6 הם ללא עלות!

מוזיאון הילדים Kaiserkinder Schonbrunn – נמצא במתחם הארמון (בתשלום נפרד) – הוא קטן ומתוק, בכניסה אפשר להתחפש וללהצטלם כמו אנשי מלוכה ובקומה העליונה יש הצצה לחיי הילדים בארמון והכל בצורה אינטרקטיבית מסקרנת.

פארק מבוכים – מתחם סגור בתשלום בתוך הגנים של ארמון שנברון. שני מבוכים חמודים ולא מאוד מסובכים, לצד המבוכים יש גן שעשועים מוצלח מאוד לקטנטנים. מתאים בעיני עד גיל 6/7.

גן החיות שנברון – הוא גן החיות העתיק בעולם. מטריף! אפשר להעביר פה חצי יום. הוא בנוי על שטח גדול מאוד ויש בו מגוון עצום של בעלי חיים. הכניסה לגן לילדים מתחת לגיל 6 היא חינם

אקווריום – Haus des Meeres – סמוך לרחוב הקניות מריה הילפר. מבנה עצום של 10 קומות עם אלפי זנים ימיים. בקומה העליונה תצפית מרהיבה על העיר. מאוד מומלץ!

הפארק העירוני של וינה – שטאדטפארק – פארק יפייפה ורחב במרחק הליכה ממרכז העיר. מקום כיפי לפיקניק ולצפייה בברווזים באגם. יש בגן גם מתקני שעשועים

העיר מלאה ברחובות, אטרקציות קטנות וחנויות מגניבות, מושלם!

לדוגמא חנות פינוקיו קטנה כאלו עדיין שם בשנות השמונים (כל החנות מלאה במגוון בובות בכל הגדלים והסוגים של פינוקיו):

ועוד חנות קטנה, מגניבה ומומלצת שרכשנו בה לא מעט שטויות כולל העיפרון האהוב על אריאל עד היום: