בחר מטבע אותו תרצה להמיר

GBP USD EUR TRY ILS

למטבע

GBP USD EUR TRY ILS

הכנס סכום

=

פראג צ’כיה – רגע לעצמינו – הגרסה המשפחתית

27/04/23 2857 רעות תקני לי

 

אני פה להוכיח שלמרות התדמית הרומנטית של פראג – היא יעד אדיר גם לטיול עם ילדים.
היינו בה בהרכב משפחתי בחול המועד פסח וגילינו עיר עשירה באטרקציות חדשניות ויחודיות, אוכל מעולה ואנשים סופר נחמדים. עשינו מחקר מאוד רציני לפני הנסיעה ובנינו מסלול של 3 ימים מלאים שהדגש שלו הוא פאן לילדים אבל ההנאה היתה ממש של כולנו. זו פראג שלנו – תהנו

לדילוג מהיר לחלק של האוכל לחצו כאן, לאטרקציות לחצו כאן.

 

מלון:
גרנדיום. המיקום שלו מעולה, ליד כיכר וואצלב וכעשר דקות מכיכר השעון האסטרונומי (וגם חמש דקות מפרימרק). חדרים נעימים (לא גדולים), מיטה רחבה ואמבטיה כיפית. ארוחת בוקר עשירה יחסית לאירופה ומתאימה מאוד לילדים (יש וופל אמריקאי, קורנפלקס, עמדת הכנת חביתות, ירקות, גבינות). יש לי הסתייגות קטנה לגבי ניקיון המצעים שהוחלפו עבורינו. אני לא חושבת שלא הייתי חוזרת למלון בגלל זה כי הוא באמת אחלה אבל כן מציינת את זה.

טיסה:
אל על (מטוס חכור של חברת טוס) היה בסדר גמור.
נסיעה משדה התעופה למלון ובחזרה נעזרנו במאיר. הזמנו מראש דרכו נסיעה בעלות 30 יורו.
הכל נעשה בוואטסאפ בעברית 420 776 862 971+

התניידות בעיר:
הכל היה קרוב וברגל למעט המצודה אליה נסענו עם אפליקציית בולט (bolt) קל מהיר ונוח. יש להוריד ולהירשם בארץ מראש

סים מקומי:
זו הנסיעה הראשונה בה השתמשנו ב- ESIM של AIRALO – ההתקנה פשוטה יחסית ומהירה (נעשית מראש בארץ) – עלות לפראג 22 דולר ל10 gb.
ממליצה מאוד מאוד, עבד מעולה, השתמשנו בלי סוף באינטרנט (כולל הרבה יוטיוב עבור אריאל) והחבילה לא הסתיימה.

הרשמה דרך הלינק תתן 3 דולר הנחה להזמנה ראשונה עם קופון – RVT9452

 

 

אוכל:
la piccola perla
מסעדה איטלקית חמודה במרכז העיר. מתאימה מאוד לילדים (פיצות גדולות וטעימות). היא הוגדרה על ידינו כפונקציונאלית – סוגרת פינה בסדר גמור, לא גורמה. יש הרבה שחולקים על דעתי וחושבים שהיא פנומנלית

 

Bredovský Dvůr
מסעדה צ’כית מסורתית שנמצאת ממול למלון גרנדיום. מאוד נהננו. הזמנו 3 מנות בשר, 2 כוסות יין ומיץ בעלות של 237 שקלים כולל טיפ. יש במקום בירות שנעשות במקום בחביות

 

ho deer bakery
קונדיטוריה מתוקה בסמוך לפסל המסתובב של קפקא, מגישה מעין סופגניות במליון טעמים. לא לפספס את הרפאלו! טעים טעים

 

lokal
מסעדה מקומית מסורתית במחירים טובים מאוד. יש כמה סניפים, אנחנו ישבנו בזו שנמצאת ממש לפני העלייה לגשר קארל (מהצד של המצודה) – לא לוותר על השניצל והמנה של הגבינה המטוגנת.

 

good food
קיורטוש טעים טעים ומוגזם. נמצא בירידה מגשר קארל בצד של העיר העתיקה

 

O pobočce | PRAHA – VÁCLAVÁK – אחד השיאים של הביקור בפראג!
מסעדה שהאוכל והשתייה מוגשים על ידי רכבות. כל המסעדה מרושתת במסילות קטנות (החל מהבר ופס היצור ועד למעברים ולשולחנות עצמם). האוכל הוא דיינרי אמריקאי והחוויה לילדים וגם המבוגרים אדירה. לא הפסקנו לצחוק ולהתלהב. מומלץ להזמין מקום מראש

 

פסטה פרסקה – מסעדת ביסטרו איטלקית מעולה ולא זולה. (היא צמודה למוזיאון הפלדה ומוזיאון השעווה כך שאפשר לשלב איתם). אוכל איטלקי ברמה גבוהה מאוד. הפסטות נעשות במקום ואפשר להתבונן על התהליך. מנות ראשונות טריות וטעימות. הזמנו מקום מראש באתר. מומלץ

סטארבקס Starbucks – לחובבי הזאנר: פראג שופעת בכאלו. ממש בכל פינת רחוב וגם בשדה התעופה.

 

 

אטרקציות:
הכיף בפראג שהיא מלאה במוזיאונים אינטרקטיבים קטנים. היתרון בעיני הוא גודלם. מספיק בין שעה לשעה וחצי לביקור שזה זמן אידיאלי עבור ילדים למקסם חוויה ולהנות מבלי לאבד את הסבלנות וגם מאפשר לדגום מספר רחב מאוד של מקומות. בכל המקומות שביקרנו נהננו מאוד גם אנחנו.

מוזיאון החושים Museum of Senses
ווריאצייה דומה למוזיאון האשליות בנמל תל אביב (אם ביקרתם בתל אביב לא חובה להכנס בפראג). הרבה משחקי אשלייה אופטית ותעתועי חושים. הרבה התעסקות אינטרקטיבית לילדים וגם למבוגרים.

 

מוזיאון הסלפי – מרחק הליכה ממוזיאון החושים. הוא קטן אבל למי שאוהב להצטלם הוא חגיגה כי זו בגדול מהותו. תפאורות מדליקות ומושקעות מאוד לצילומים. בסופו של המוזיאון יש בריכת כדורים חמודה ופוטוגנית.

 

חנות הצעצועים המליס
ממש לא רק חנות צעצועים. זה עולם בלתי נגמר של אטרקציות ואפשר להעביר בפנים גם 5 שעות בקלות. רק לקחת בחשבון שכל פעילות (למעט המגלשה) היא בתשלום. בקומה הראשונה יש קרוסלת סוסים, בקומה השנייה מתחם משחקי וידאו אדיר, מגלשה מדליקה שיורדת מהקומה השנייה לראשונה, מבוך מראות מאתגר אפילו למבוגרים, חממת פרפרים מקסימה, מעין חדר בריחה שמספר את סיפורו של הגולם ומתחם VR. בנוסף במרחבי החנות יש מתחמים קטנים ללא תשלום של משחקי לגו, מכוניות מרוץ, מים וכו.

 

השעון האסטרונומי
ממוקם בכיכר סטורמצקה בעיר העתיקה. בכל שעה עגולה הוא מצלצל ודמויות הבנויות מסביב לשעון זזות ומנגנות. הוא ממוקם בכיכר המרכזית ביותר בפראג, יש בה גם דוכני אוכל ושתייה ותעברו שם בכל מקרה בדרך. לטעמי אין מה להתכוונן בדיוק לשעה עגולה.

 

פסל ראשו המסתובב של פרנק קפקא
פסל מכני גדול המורכב מאלפי חתיכות ברזל. הוא מסתובב ומתפרק כל הזמן והמראה מרהיב

 

 

מוזיאון הלגו
ממוקם בתוך חנות לגו. מרחק הליכה קצרה ממש מפסל הראש המסתובב. מוזיאון קטן אך חובה לחובבי המותג. מיצגים מרהיבים עשויים לגו של מבנים היסטורים, איקונים, סרטים וסדרות וגם תצוגה של דגמי עבר מאוד מעניינת. יש במוזיאון גם מתחם לבנייה ומשחק. כל המיצגים במוזיאון הם אוסף פרטי של האספן מילוש קריצ’ק והוא בנוי מיותר ממיליון רכיבי לגו.

 

מצודת פראג Prague Castle
מתחם המצודה הוא עצום בגודלו ובנוי ממספר ארמונות ומבנים בינהם כנסיית סנט ויטוס המרכזית בפראג. במתחם המצודה נמצאת גם סמטת האלכימאים (אנחנו לא ביקרנו בה) – סמטה קטנה וצבעונית עם בתי קפה וגלריות. (הכניסה לסמטה עד שעה 17.00 היא בתשלום).
כוונו את עצמכם לא לפספס את חילופי המשמרות של שעה 12 – אלו חילופי המשמרות החגיגיים והמרכזיים ומלווים במוזיקה. הכניסה היא דרך שער מטיאס
לצד המצודה סניף סטארבקס עם התצפית הכי יפה באזור, ממנה ניתן גם לראות את גבעת פטרין ומגדל האייפל שמוצב עליה
אנחנו הגענו לראש המצודה עם BOLT. .ניתן גם לעלות ברגל מהעיר העתיקה אבל לדעת מראש שזו הליכה שיפועית מאתגרת.

 

גשר קארל Charles Bridge
אל גשר קארל אני ממליצה להגיע ברגל דרך הסימטאות היפות שיורדות מהמצודה. זו הליכה יפה ונעימה (ובירידה). הגשר מחבר בין העיר העתיקה של פראג לרובע לסר (בו ממוקמת המצודה). כיף לחצות אותו ולהנות מהנוף של העיר והנהר. על הגשר דוכני מזכרות שאתם מכירים מכל עיר ואזור תיירותי והופעות רחוב חביבות. סמוך הגשר ממוקם קיר ג’ון לנון – קיר גרפיטי מפורסם עם כתובות וציורי קיר, המוקדשים לג’ון לנון וללהקת הביטלס.

 

מיני גולף “פול מון”
הכניסה למקום לא מאוד ידידותית אבל לא להיבהל. מקום כיפי ממש. 18 עמדות מיני גולף בדרגות קושי שונות, מוארים באורות ניאון. חובה לשריין זמן מראש באתר

 

מוזיאון הפלדה Gallery Of Steel Figures
תצוגת דמויות עשויות פלדה ממגון רחב ממש של עולמות החל מכלי רכב, בעלי חיים ועד דמויות טלוויזיה וסרטים. בהכל אפשר לגעת (לרכבים גם אפשר להכנס). מומלץ ממש.

 

גלריית האורות lumia
בקומה האחרונה של מוזיאון הפלדה יש תצוגה של תעתועי אור (הכניסה והתשלום אליה בנפרד) מאוד מרשימים. היא קצרה אך מהנה ממש.

 

חנות הממתקים Candy miners
חנות ממתקים מטריפה וחוויתית שמעוצבת כמו מכרה פחם עם שפע של ממתקים. יש לה כמה סניפים בעיר.

 

מוזיאון וחנות השוקולד – Choco Story
במרכז העיר העתיקה (באותו בניין של מוזיאון השעווה וסמוך למוזיאון הפלדה) ממוקמת חנות השוקלד ומעליה המוזיאון. כשביקרנו בפראג המוזיאון היה סגור ועשינו סיבוב קצר ורכישה בחנות (להבנתי ניתן לעשות שם גם סדנת שוקולד חמודה וטעימות). הקומה הראשונה היא חנות שוקולד מאוד עשירה וצבעונית.

 

חנות ברווזי גומי
מושלמת לחובבי הזאנר (ואני מאוד כזו 😊) זו תחנת חובה בפראג.

 

סיור אוכל עם נהוראי סבן:
את השעות האחרונות שלנו בחרנו לעשות בסיור אוכל עם נהוראי, בחור ישראלי שעבר לצ’כיה ולמד לבורייה את הקולינריה המקומית. הוא מוצא סיורי אוכל מטריפים במקומות הפחות מתויירים והמאוד טעימים של פראג, כאלו שרק מי שגר שם יוכל להביא אתכם אליהם.
אנחנו בחרנו לקחת איתו סיור פרטי ונתנו לו יד חופשית למקומות שהוא אוהב. הוא פצצת ידע מטורפת, הסיור מתובל בסיפורים על ההיסטוריה של פראג, האנשים והאזורים השונים והכל בסבלנות וקסם אישי ששבה את כולנו. ממליצה מאוד לשריין איתו סיור מראש ואם אפשר לתחילת הטיול שלכם כי הוא ימליץ על מקומות נוספים שכדאי להכיר.

 

0 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *