בחר מטבע אותו תרצה להמיר

=

רגע לעצמינו – גאורגיה טביליסי – Georgia Tbilisi

07/05/22 5169 רעות תקני לי

חגגתי 40 בשיאה של הקורונה, היינו צמאים לזמן לעצמינו, לרגע של שקט, המציאות היתה נגדינו והצד שמנסה להיות בוגר אצלי הבין שאאלץ להתאפק עוד קצת.
ואז היתה הפוגה קצרה, משהו בין הגל השני לשלישי. השמיים נפתחו חלקית, העולם נראה לרגע שוב שפוי יותר והצלחנו לחטוף, ממש לחטוף רגע לעצמינו.

ברשימת יעדי המאסט שלנו טביליסי אפילו לא הייתה בסופה. אבל הקורונה שינתה את הכללים וחיפשנו יעד פתוח, שבאופן יחסי ידידותי לתיירים מישראל ושמתמודד בצורה טובה עם המגיפה. לאחר התלבטות ובדיקה נבחרה הגברת שענתה על הצרכים.
3 ימים שהם עולם ומלואו בטביליסי, בירת גיאורגיה שלא מספיק מספרים לכם כמה היא נהדרת.
במרחק של 2.5 שעות טיסה פגשנו עיר שמשלבת ישן עם חדש, מלאה שמחת חיים ואוכל מעולה והתאהבנו.

טיסה –
טסנו עם אלעל – טיסת שכר סדירה.

המלון, וואו המלון.
מכיוון שהזמנים שלנו היו מאוד מוגבלים והאמת, אנחנו מדור שאוהב שידאגו לו, פנה תומר לסוכן נסיעות מכפר סבא. הוא מצא עבורינו פנינה שלא מכירים בישראל וכנראה לא היינו מגיעים אליה לעולם בלעדיו.
ישנו במלון monograph freedom square , מלון בוטיק חדש שנמצא על הכיכר המרכזית, לא תמצאו עליו המלצה אחת מישראלים, הוא סוד שרק אני מספרת לכם. החדר המדוגם ביותר שפגשתי. עצום בגודלו עם חלון ענק שמשקיף לכיכר, אמבטיה מפנקת, מיטה ענקית ונוחה. האירוח כלל ארוחת בוקר כיפית ממש שמוגשת על הגג המרהיב של בית המלון.
בגדול אפשר היה גם לא לצאת ממנו בכלל. אם אתם מחפשים להתפנק אין מה להתבלט פה – זה הטוב ביותר.

למי שמעניין אותו קזינו, מלון קרוב למרכז מומלץ עם קזינו – Ambassadori Tbilisi Hotel

העיר –
העיר מורכבת מחדש וישן. לצד אנדרטות מסורתיות תמצאו רחובות מערביים לחלוטין. העיר העתיקה במרחק הליכה מכיכר החירות ובה תראו גם קצת טביליסי אחרת – רחובות עניים יותר ואנשים קשיי יום.
טביליסי מוקפת בטבע ירוק והרבה מים. בהחלט ניתן לשלב גם סיור מחוץ לעיר והרבה עושים זאת. אנחנו בחרנו להישאר בתוכה. הלכנו המון ברגל, יש הרבה פינות יפייפיות שגילינו במקרה. זו עיר שכיף לזרום בה.

בין המקומות שהיינו בהם:
העיר העתיקה כמובן (ארחיב עליה עוד בהמשך), גשר השלום שחוצה את נהר הקורה, כיכר החירות (זו הכיכר המרכזית שבית המלון שלנו היה ממוקם עליה), לקראת ערב עלינו לתצפית בהר Mtatzminda, זה המקום לראות בו ששקיעה רומנטית. התצפית ממוקמת לצד פארק יפה שיש בו גם פארק שעשועים חמוד. אנחנו לקחנו מונית אבל דרך מדליקה נוספת לעלייה היא עם קרונית שעולה ויורדת לקצה. יש במקום גם מסעדה אבל לא הזמנו מקום מראש ולא היה לנו סיכוי (היא גם נראית מאוד תיירותית ולא בטוחה שמצדיקה את הזמן שלכם).

לא ביקרנו אבל שווה בדיקה – המעיינות החמים שנמצאים בעיר העתיקה. מצודת נארקילה שהיא מהסמלים הבולאטים של טביליסי.

תחבורה –
כמעט לאורך כל השהות התנהלנו רגלית. נהננו לדגום את העיר והמרחקים סבירים ממש. ל Mtatzminda, שוק לילי ולשדה התעופה נעזרנו במוניות. יש בעיר גם מטרו נוחה לשימוש (אנחנו אישית לא השתמשנו)

אוכל –
גיאורגיה היא ממלכת הבצקים והפחמימות. נורא טעים אבל גם כבד אז לקחת את זה בחשבון. טביליסי היא שילוב של מסורת עם מערב. אנחנו טעמנו מהכל ונהננו ממש.

Salobie Bia (17 Shota Rustaveli Ave)
מסעדה מקומית שנמצאת בשדרות רוסתוולי. לקח לנו רגע לאתר אותה, נכנסים לבניין ויורדים למטה למרתף, האווירה מתחילה כבר מהדרך. העיצוב הכי סרט משנות ה- 60, מלא ציורים מקסימים על הקירות, שולחנות קטנים, בירה ויין מקומיים ותפריט כיפי שמגיש מעבר לקלאסיקות שתמצאו בכל מקום. ממש מומלץ.

Barmaglot ( 1 Galaktion Tabidze St,)
באחת הסמטאות ליד המלון הגענו לבר מסעדה מדליק שמעוצב סופר יפה, תפריט מערבי לחלוטין וטעים מאוד, יין מעולה, הכי כיף לארוחת ערב. המלצרים אדיבים. הזמנו מנת בשר וקיבלנו שואו שלם של צריבה והגשה לשולחן.

balcony no 7 tbilisi ( 7 Erekle II Street)
בית קפה שממוקם בעיר העתיקה, ממליצה לשבת במרפסת בקומה העליונה, תצפית כיפית על הרחוב. פה ניסינו עוגה מקומית שעשוייה מענבים שנאמר לנו שחייבים לבדוק אותה. היא חביבה, לא יותר מזה אבל בית הקפה נחמד לגמרי לעצירה בדרך.

Brasserie Buvette (18 Lado Gudiashvili St,)
מסעדת בראסרי מערבית לחלוטין. מנות גדולות, אוכל מעולה! מי שעייף מהבצקים של גיאורגיה אני סופר ממליצה

סיור אוכל-
הזמנו מראש דרך רונן, סוכן הנסיעות סיור אוכל מקומי. הסיור היה שונה ממה שציפינו. בראשי ראיתי אותנו עוברים בדוכנים מקומיים שנמצאים זה לצד זה וטועמים מנות מקומיות בשפע. בפועל הסיור לקח אותנו למקומות מעניינים אבל רחוקים אחד מהשני. ההליכה ממקום למקום לקחה זמן ממושך ובשלב מסויים הרגשנו שאנחנו מאבדים את הסבלנות וביקשנו לסיים. מאוד חשוב לי להגיד שהמדריכה היתה מקסימה, דוברת עברית שמתגוררת כבר שנים רבות בטביליסי (במקור התגוררה בלוד), סופר סבלנית וזורמת והמקומות שביקרנו בהם היו טעימים ומיוחדים ולכן אני חושבת שהבעיה היתה בתיאום הציפיות מולנו.
ביקרנו בחנות גבינות ויין מקומית, מאפייה מסורתית שמכינה לחם טרי טרי ומשם המשכנו למסעדה מקומית לטעום סוף סוף חינקלי (כיסון גיאורגי) ו חצ’פורי שזה גן עדן משוגע.

שופינג –
טביליסי היא כיפית לאללה בקטגוריה הזו. יש בה הכל מהכל והמחירים מאוד טובים.

שדרות רוסתוולי
השדרה הראשית שיוצאת מכיכר החירות היא שדרות רוסתוולי Rustaveli Avenue – שם תמצאו סניף משובח מאוד של next במחירים מצויינים ומחלקה ענקית של סייל (היינו בחודש יוני), בקצה הרחוב יש סניף גדול של ZARA והמחירים כ- 30 אחוז פחות מבארץ.

תמצאו פה גם מותגים מקומיים קטנים לצד מותגים גבוהים יותר כמו טומי הילפינגר. יש חנות גדולה מאוד של coton עם הרבה מציאות בעיקר לילדים במחירים מצחיקים.
בשדרה יש קניון חדש בשם Galleria Tbilisi – יש בו סניף גדול של H&M ומותגים נוספים אבל אם אתם בעניין של קניון אחד בלבד יש טוב יותר ואפשר לוותר.
לצד השדרה רחוב Pekini, מתוייר פחות וגם הוא ממלא בחנויות.

העיר העתיקה –
מאוד אהבנו לטייל בה. בסמטאות תמצאו מוכרים מקומיים עם עבודות יד מתוקות. ברחובות הגדולים ממוקמים חנויות קטנות של מעצבים מקומיים ומשובחים ממש. הכי אירופה – מעודכן, טרנדי, יפה יפה. המלצה שלי- לא לפספס את Chatsma Concept חנות מעצבים מקומית טירוף. עבורי ממש גן עדן ואני ממליצה לא לפספס אותה. (יש לה סניף בעיר העתיקה וסניף נוסף קטן יותר בקניון גלריה). חנות נוספת ששווה הצצה ונמצאת ממש ליד היא yuliko & friends

שוק מיידן – Meidan Bazar
נמצא בעיר העתיקה, יורדים כמה מדרגות מתחת לאדמה ומגיעים לשוק שהוא מצד אחד מלכודת תיירים קלאסית ומצד שני באמת מלא בקסם. אני ממליצה לעשות בו סיבוב, תמצאו בו בעיקר מזכרות להביא מתנה – כלים מסורתיים, קצת בגדים, טקסטיל. אנחנו קנינו מלא מלא שוקולד גיאורגי וזה סגר לנו פינה והמתחם מאוד יפה. לצידו גם השלט הגדול של טביליסי למי שרוצה תמונה למזכרת מהעיר.

קניון East Point
ממוקם בצידה של העיר (קרוב יחסית לשוק לילו) הוא הקניון הטוב ביותר, אין מה לבזבז זמן על אחרים. הוא קניון פתוח ונורא כיף להסתובב בו – זארה, קיקו, ברשקה, ניו יורקר, מתחם ענק לילדים כולל מרקס אנד ספנסר

שוק לילו – Lilo Market
העולם מתחלק לשניים – אלו שלא יעיזו להתקרב לשווקים המוניים ועמוסים ואלו שיכוונו את היעד שלהם לפי כאלו בדיוק. אנחנו איפשהו באמצע ושמענו כל כך הרבה על השווקים בטביליסי שלא היה מצב לא לדגום אחד רציני כזה. התלבטנו בין כמה ובחרנו בלילו, הגדול ביותר.
מדובר בגן עדן או גיהנום, תלוי באיזה צד אתם של המפה. יש בו הכל אבל ממש הכל. הוא מכיל מאות! דוכנים והוא כל כך גדול שמחולק לקטגוריות ולכן גם יחסית נוח להתמצא בו. תמצאו בו ביגוד, נעליים, תיקים, כלי בית, טקסטיל, שטיחים, מוצרי חשמל, צעצועים בערימות, ריהוט, גם מוצרי עור ופרווה גם זה קיים שם והמון המון רפליקות למותגים מערביים ברמות גימור משתנות.
זו עבודה וכדאי לפנות כמה שעות טובות למקום אבל זו חוויה מעניינת ואנחנו נהנו מאוד. רכשתי עבורי חליפה במחיר פגז ולאריאל מלא קשקושים, תומר רכש כמה טי שירטס. סיימנו מזיעים, עייפים אבל אהבנו.
תפגשו בשוק גם הרבה מאוד מקומיים. הם רוכשים שם והרבה.

את הנסיעה לטביליסי סגרנו מול רונן, סוכן נסיעות, הבעלים של חברת tm-vacations (הוא אבא של שני, העובדת שלנו וכך נוצר החיבור) – למען הסר ספק שילמנו מחיר מלא וההמלצה היא מכל הלב.