בחר מטבע אותו תרצה להמיר

רגע לעצמינו – בודפשט

28/06/19 11692 רעות תקני לי

נסענו ליומיים וחצי לבודפשט. איך הנסיעה הזו יצאה לפועל – הנה תקציר האירועים:
לפני חצי שנה בערך הייתי בהופעה המעולה מעולה של עדי אשכנזי עם חברה. בין היתר היא הסבירה לגברים שהיו בקהל שהמתנה שאישה הכי תשמח לקבל ליומולדת היא חופשה בהפתעה.
יצאנו מההופעה והרגשתי שחשוב שתומר יצפה בפנינים האלו גם. חודש אחרי הלכנו להופעה ביחד. ידעתי שאני יכולה לסמוך על הבחור שלי שיקרא בין השורות את המסרים החשובים.
כשבוע לפני היומולדת שלי שלף תומר זוג כרטיסים לבודפשט. ארגן בייביסיטר, דחה פגישות, קבע לי תור לפן!

חופשה בהפתעה.
ואיזה כיף שהוא בחר בבודפשט.

היה לי פחות משבוע ללמוד את העיר. החוזקות שלה, החסרונות, איך אני מצמצמת את כל מה שאני רוצה ליומיים וחצי, הזמן שהיה לנו.
רציתי לאכול מעולה, לקנות טוב, להנות בקזינו ולהרגיש את העיר. לא מעט דברים לפרק זמן קצר והרשימות וההמלצות שקיבלנו היו לפחות לתקופה של חודש.

ההמלצה הראשונה שלי כשנוסעים לתקופה קצרה כזו – לא להילחץ. יש לי נטייה לרצות להספיק ולהספיק ומרוב שאני עסוקה ברשימות ומשימות אני שוכחת את המטרה העיקרית והיא חופש.
תבחרו שלושה דברים שהם מאסט מבחינתכם, המלצות ממקור ראשון של אנשים שיודעים מה טוב עבורכם ומכירים אתכם. בשאר הזמן תהנו מהספונטניות. אל תעשו את הטעות שאני עשיתי: נסיעה לצד השני של העיר לבראנץ’ “הכי מפורסם” בבודפשט בו נשארתי רעבה.
תיכנסו למקומות שראיתם בדרך, תנו צ’אנס לבית קפה החביב בפינה ליד המלון, לדוכן הגלידות שנתקלתם בו במקרה. לכו לאיבוד ברחובות. זה מה שתזכרו בסוף.

אז מה עשינו שם? אכלנו מעולה, ממש מעולה. קנינו בסדר, זו לא בירת אופנה, אין שם איזו אמירה חדשנית, לא חזרתי עם נעל שאוכל לספר לכולם שיש אותה רק בחנות בבודפשט. כן קניתי ברשתות המוכרות בסייל ובמחיר נמוך מבארץ וגם הכרתי רשת חדשה מתוקה. שיחקנו בקזינו, לפעמים בסדר, לפעמים פחות טוב. היינו ביחד, שברנו שגרה, צחקנו המון, מלאנו מצברים, התגעגענו לאריאל וחזרנו מהר מהר.

זה הסיפור שלנו:

מזג אוויר:
חם מאוד ביום, מטפטף בערב. מאוד אופייני לאירופה בתקופה הזו.
קחו בגדים קצרים, משהו קל מאוד לערב ומטריה אם אתם מתכננים לטייל ברגל בשעות המאוחרות.

טיסה:
טסנו בהלוך עם וויז וחזרנו עם אל על. היינו מאוד נוקשים עם הזמנים. היה לנו זמן מוגבל וחתונה להגיע אליה ביום החזרה.
אם אתם גמישים יותר יהיה לכם גם זול יותר.
שימו לב שברירת המחדל ברכישת כרטיסים בטיסות צרטר לא כוללת מזוודות וצריך להוסיף לעלות הכרטיס.

את הטיסות תומר הזמין דרך אתר להשוואת מחירים מומונדו momondo

הסעות מהשדה:
נסענו במונית. יש תור מאוד מסודר ביציאה מהשדה. המונית עובדת על מונה והעלות הממוצעת 10 אלף פורינט (כ- 130 ₪)
יש הרבה מאוד המלצות על נהגים שניתן להזמין והעלות היא סביב 25 יורו (כ- 100 שקל).

מלון:
ישנו במלון סופיטל. הוא מלון 5 כוכבים במקום הכי מרכזי ונוח בעיר. לכל מקום פרט לקניונים ניתן ללכת ברגל.
קזינו לאס וגאס נמצא דלת ליד המלון. עבורנו גם זה היה שיקול.

המלון כיפי ונעים, משקיף על הדנובה והנוף מרהיב. החדר בגודל ממוצע, ללא מרפסת. המקלחת בסדר, כמו תמיד באירופה, זרם משתנה לפרקים. בבית המקלחת נעימה יותר.
השקעים זהים לארץ – לא היה צורך במתאם.

אנחנו בחרנו חדר ללא תוספת של ארוחת בוקר. הביקורות על ארוחת הבוקר טובות מאוד. לנו זה הרגיש בזבוז זמן, העדפנו לטייל בחוץ ולדגום את בתי הקפה בעיר.
אם בכל זאת תרצו – עלות ארוחה חד פעמית 28 יורו. אם תזמינו מראש לכל השהות היא תעלה 23 יורו.
לינק למלון:

מסעדות
נסענו עם מוטיבציה לקנות. התאהבנו באוכל.
האוכל הוא הטופ בבודפשט. וואו איך טעים שם. גם האוכל המקומי, גם הקינוחים, גם הגורמה. רק צריך סבלנות. למלצרים לא בוער.
אל תתיישבו במסעדה אם אתם בעוד שעה ממהרים ללוקיישן אחר. הארוחה היא בילוי והיא לוקחת זמן.

Fatal Restaurant
מסעדה הונגרית מסורתית נהדרת. נמצאת במדרחוב המרכזי (ווצי). תוכלו לשלב אותה עם יום קניות או עם ביקור בשוק המקורה.
היא נראית מאוד לא מרשימה מבחוץ אבל שלא יטעה אתכם, האוכל ממש מעולה.

היא מחולקת לשניים – יש חלק שעובד בחורף ונמצא בסמטה צדדית אליה נכנסים ויורדים לקומה תחתונה וחלק נוסף שנמצא על המדרחוב הראשי.
הזמנו מנה של גולש כי זה ממש חובה, מנה של עוף ביוגורט ומנה ראשונה של טוסטוני גבינה עם ריבת בצל. הכל היה וואו.
המחירים מאוד טובים (3 מנות, בירה ושתיה עלו כ- 150 ₪) הטיפ בדרך כלול בארוחה עצמה,  תוכלו לראות את זה בחישוב המלא שתקבלו.
לאתר המסעדה לחצו כאן

ANNA CAFÉ
בית קפה מתוק שנמצא בתחילת המדרחוב של ווצי וגם בסופו. המקום לשתות שוקו חם מפוצץ בקצפת ועוגה טובה, אנחנו אכלנו שם ארוחת בוקר.
יש להם קרואסון עם סלט ביצים טרי וכיפי, מיץ תפוזים שנסחט במקום וגם ארוחות בוקר מסורתיות יותר של חביתות.
חמוד. לא יקר. בדרך לכל מקום.

Menza
מסעדה כיפית ומאוד פופולארית בבודפשט. הגענו בצהריים ללא הזמנת מקום ולא היתה בעיה.
היא מרחק 10 דקות ממלון סופיטל. בדרך אליה עברנו ברחוב הנוצץ של מותגי היוקרה. אם בא לכם על דיור, גוצי והחברים תוכלו לפגוש אותם בדרך למסעדה.
היה דיבור חזק על חזה האווז עם ריזוטו כמהין והזמנו אותו, וואוו, טעים ממש, תשאירו מקום לטבול את הלחם. תומר הזמין מנה מסורתית של גולש.
מאוד נהנינו אווירה כיפית, מחירים טובים ואוכל משובח.

Costes Downtown
הנסיעה היתה גם נסיעת יומולדת עבורי. רצינו שוס. חפרתי המון במסעדות המישלן בעיר (יש 4 כאלו) ובחרנו בסופו של דבר ב- Costes Downtown, מסעדת מישלן כוכב 1 שיש לה עסקיות בצהריים.
נחתנו שם בלי בושה ובלי הזמנה מראש בשעות הצהריים. המארחת הנחמדה הלכה לבדוק עם השף אם יש מקום (כן לא טעיתי, עם השף) וחזרה מחויכת.
המסעדה בסטנדרטים הכי גבוהים שיש, כל כללי הטקס בפנים. מנות מתוחכמות, הגשה מרהיבה, פינוקים בין לבין, הרגשנו לרגע וחצי אוליגרכים.
הארוחה העסקית במחיר מדהים! 3 מנות, מנות ביניים באמצע (מאוד משביע) ושתי כוסות יין בעלות של 330 ₪.
התפריט מצומצם יותר מבערב (יש 3 מנות לבחירה מהראשונות והעיקריות) לנו זה ממש הספיק.
מומלץ מאוד מאוד!
לאתר המסעדה לחצו כאן

קפה ניו יורק
שמעו זו המלצה שחזרה על עצמה בכל מקום. בית קפה שנמצא בתוך מלון בושצולו, שהיה בעברו ארמון וכעת הוא מלון יוקרתי עם מסעדה.
המקום עצמו מרהיב, חבר הגדיר את זה מצוין- הרגשנו שאנחנו בטיטניק. פאר פאר ועוד קצת. כל הקירות אריחים ודמויות מהמאה הקודמת, שנדלירים נוצצים, האינסטגרם יודה לכם על זה.
האוכל? מ… לא!
הגענו לבופה בוקר. עלותו 30 יורו לבנאדם. זרמנו, לא כל יום אנחנו אוכלים בארמון. ירדנו לקומת הבופה במסעדה. פה חשדתי. סטנדרט בינוני ומטה. מי שכל הקסם הזה של לאכול נקניקים בעשר בבוקר לא מדבר אליו בכלל אין לו מה לחפש באזור. חביתה מנופחת מאבקה. ירקות שראו ימים טובים יותר. מלא אורז ושועית ושמן. בעיקר שמן.
לא היינו מסוגלים להתמודד עם זה. אנחנו אוהבים לאכול טוב ומוכנים לשלם עבור זה. זו לא הסיטואציה. אפשר להגיע להתרשם, להצטלם. לשתות קפה עם עוגה (גם זה בעיני לא מאסט). אוכל פשוט לא.

GELARTO ROSA
קרוב מאוד לקתדרלה יש גלידריה קטנה עם תור גדול מאוד.
הגימיק? גלידה בצורת פרח שמצטלמת נהדר. עמדנו בתור, טעים, כיפי, נחמד ממש גם לראות אותם עושה את זה במהירות שיא.
היא ממוקמת ממש במרכז. אתם תהיו באזור בכל מקרה. שווה קפיצה.

MR FUNK
איזה מקום אדיר! מכין דונאטס ומילקשייק מרהיבים ומושחתים.
לא היה לי אומץ להזמין את המילקשייק הפסיכי עם החד קרן אז הסתפקנו במשהו צנוע.
יש במקום גם בייגלס שנראים מצוין

Pizza Me
אם רוצים לנשנש על הדרך, רשת שקיימת בכמה מקומות מרכזיים. יש להם פיצות טעימות ומיוחדות. זו ממש לא תחנת מאסט אבל זה תפר פינה באחד הימים שתומר היה רעב.

כמה מקומות שנשארו מחוץ ללו”ז ושווים בדיקה:
מסעדת FOR SALE- מסעדה הונגרית מסורתית מאוד מפורסמת. העיצוב שלה מאוד לא סטנדרטי- מלא פתקים על התקרה והקירות בכל השפות (גם בעברית) היא נמצאת ליד השוק המקורה. תכינו סבלנות למלצרים. יש המלצות רבות על הגולש המקומי.

מסעדת טאג’ מאהל – קיבלנו המלצה ענקית מחברה שגרה בעיר. לא הספקנו בגלל סדר עדיפויות של גולש ומאכלים מסורתיים. בפעם הבאה אבקר שם בטוח. אני מטורפת על אוכל הודי.

ארוחות בוקר:
מסעדת A TABLE- בית קפה כיפי לארוחות בוקר, מגיש מגוון אגס בנדיקט וקרואסונים שווים. מקום נוסף שקיבל המלצות טובות לארוחת בוקר נקרא London coffee society .

שופינג:
בודפשט היא כיפית ממש. היא לא יעד לשופינג דרמטי. מי שמחפש אופנה ייחודית פחות ימצא. מי שמחפש רשתות מיינסטרים, מחירים טובים, מתנות לילדים – ימצא והרבה.
הנה כמה נקודות על קניות בעיר:
1. Vaci Utca – המדרחוב המרכזי לקניות- תמצאו זארה, h&m, פול אנד בר, מנגו , MAC, סניף לא רע בכלל של C&A , סניף גדול של רשת הנעליים הזולה CCC, סניף חלומי של רשת הפיצ’פקעס Flying Tiger וממש מולו של Pylones הקסומה.

אחד הרחובות שמחברים למדרחוב הראשי הוא Andrássy . בו תמצאו סניף מדוקדק של COS וסמוך אליו את הרשת הנהדרת Oysho. יש גם חנות נספרסו למי שרוצה לרכוש קספולות במחירים טובים.
בווצי יש חנות גדולה מאוד של RESERVED, הרשת הפולנית המעולה שהגיעה לארץ. בורשה חגגתי בה. בסניף המקומי של בודפשט לא מצאתי כלום ומאוד חיפשתי.
למעריצי הז’אנר – יש חנות בוטיק מטריפה של מותג הבישום jo malone בכניסה למדרחוב.
אנחנו הגענו בדיוק בזמן הסיילים וההנחות היו טובות מאוד. מי שזה חשוב עבורו כדאי לבדוק את התאריכים מראש.

2. קניון ארנה – יש בבודפשט לא מעט קניונים. אנחנו דגמנו שניים. אם הייתי צריכה לבחור אחד זה היה זה. בחורף יש במקום משטח החלקה על הקרח משוגע.
חשוב לדעת- הקניונים נפתחים בעשר. אם אתם חרוצים מדי כמוני תיאלצו לחכות.

מה לא כדאי לפספס:
– חנות הספורט – ספורט דירקט Sport Direct– האתר האהוב עם עלויות המשלוח המבאסות לארץ. יש לו סניף עצום מלא בכל טוב. צריך סבלנות כי זה בלתי נגמר אבל תוכלו למצוא שם אדידס ונייק וריבוק וסקצרס ועוד מלא טוב במחירים נהדרים. יש גם מחלקות מקצועיות לקטגוריות ספורט שונות ומגוונות ומתחם מאוד גדול לקיץ עם בגדי ים, ציוד מים וכו’. כיף ומשתלם.

– חנות הצעצועים Regio Jatek– וואו, דיסנילנד לא פחות מזה. חנות עצומה מחולקת למחלקות. יש בה הכל: לגו, ברבי, מטבחים, פאזלים, בובות, בריכות, פלי דו, פישר פרייס. הכל! היא מסודרת בצורה מופתית וקלה להתמצאות. מחירים מצויינים. רכשנו שתי ערכות דופלו, ערכת רופא, פאזל של פפה פיג ובובות קטנות ב230 ₪. היינו בחנות מעל שעה, ריכזנו את כל הרכישות עבור אריאל אליה והיינו מבסוטים. ממש ביקור חובה!

TESCO– לא יודעת איך זה קרה אבל לא נכנסנו. אל תעשו את הטעות שלי. סופר עצום משולב עם מקס סטוק, משולב עם איקאה משולב עם קרטרס. מזון, צעצועים, בגדים, מוצרי חשמל, קשקושים לבית. אל תהיו רעות, תבקרו שם. זו חוויית קניה משוגעת.

3. קניון ווסט אנד – הוא גדול, יש בו את כל הרשתות והמחירים בין 20 אחוז ל- 30 פחות מבארץ. יש בו חנות יפה יפה של מוצרי הטיפוח LUSH, חנות שמייצרת הכל מחומרים טבעיים. קיבלתי המלצה על סבון ה”פליידו” שלהם. סבונים צבעוניים לילדים שנראים כמו פלסטלינה. משחקים איתם באמבטיה והם הופכים לשמפו וסבון שניתן להתקלח איתו. גימיק מתוק שעוזר לשתף את הילדים במלאכת הסיבון. יש סניף שווה של סטרוידריוס שאני מחבבת. בצידו השני של הכביש יש סניף גדול של דקלתון. שווה ביקור.

4. רשת Pepco– קראתי עליה הרבה, רציתי לדגום במה מדובר. יש חנות מאוד גדולה ליד בית חבד כך שמתאים להגיע אליה כשאתם מתכננים לבקר ברובע היהודי. מדובר במקס סטוק הגרסה ההונגרית. ערימות של קשקושים לבית, צעצועים, מגבות, גומיות, סיכות. ממש מקס סטוק. השוני הוא במחלקת הביגוד – היא גדולה ומוצלחת יותר מהמתחרה הישראלי. יש בה מגוון גם לילדים וגם לתינוקות, הבגדים מאוד בסיסיים אבל חמודים. המחירים זולים והאיכות נראתה לי בסדר. שלפנו מהמדפים מתקנים חמודים לארטיקים וכמה גומיות חמודות לשיער אבל התור בקופה היה קשוח ובסופו של דבר לא רכשנו. נחמד, לא מאסט. אם אתם בדרך מפה לשם. בגדים לילדים אני ממליצה יותר לרכוש ברשתות ב- Vaci Utc.

5. רשת הבגדים mohito – רשת פולנית נוספת מבית היוצר של RESERVED. יש לה סניף גם בארנה וגם בווסט אנד. נחמדה מאוד! בגדים יפים עם טוויסט אופנתי, מחירים בסדר גמור, טווח מידות רחב יחסית. רכשתי שתי חולצות ומכנסיים ב- 200 ₪.

ועוד קצת:
השוק המקורה: נמצא בקצה מדרחוב ווצי. המבנה שלו משוגע. הוא תיירותי ועם זאת חינני. צבעוני מאוד, מזון טרי. קפצנו לשם בשעות הבוקר. הקומה הראשונה מלאה בכל טוב תוצרת המזון ההונגרית. נקניקים, גבינות, פירות ובעיקר הסמל של הונגריה- פפריקה. בדקתי את המחירים של הפפריקה גם בסופר קטן וגם שם והופתעתי שבשוק המקורה המחיר היה טוב יותר. רכשנו גם חריפה וגם מתוקה כמתנות להורים. יש גם פפריקה נוזלית למריחה בשפורפרת שנראית לי שוס לתיבול.
בקומה השנייה יש דוכנים של תוצרת מקומית. מלא רקמות, מפות, בבושקות, תיקי עור. עבודות היד מאוד יפות ולטעמי.
השוק פתוח עד השעה 18.00, בימי ראשון הוא סגור.
קחו בחשבון שחם בפנים.

הרובע היהודי – הגענו אליו בשעות הערב. הלכנו לראות את בית הכנסת הגדול ומשם המשכנו למתחם Goszdu – מתחם ברים ומסעדות ממש כיפי. יש גם חדר בריחה למכורים. ישבנו ב- Vicky Barcelina זה הבר הראשון בשדרה והוא מעוצב ממש יפה. הזמנו כמה טאפסים חמודים ובירה. מאוחר יותר המקום הופך לדאנס בר. ממליצה לקפץ בין המקומות. קחו נשנוש קטן ותמשיכו הלאה כי יש שם הרבה מקומות מתוקים לשבת.

מתחם נוסף ברובע היהודי שקיבל שבחים ונראה לי כיף ואחר הוא מתחם האוכל caravan – מלא טראק פוד ובירה, יש גם המבורגר טבעוני. כיף להעביר את אחה”צ.
לעמוד הפייסבוק לחצו כאן

בסמוך אליו ממוקם בר, מועדון Szimpla , קיבלנו עליו המון המלצות, לא הספקנו לבקר בו כי היינו בזמן קצוב מאוד. זה אחד הברים המפורסמים באירופה, הוא בנוי מבניינים שיצרו יחד כמו רחוב אחד סגור וכל חלל נראה אחר מחברו. תקפצו לשם בשעות מוקדמות.
לאתר המקום לחצו כאן

בודפשט את נהדרת, נתת לנו רגע לעצמינו. נחזור שוב. מבטיחים.