בחר מטבע אותו תרצה להמיר

=

רגע לעצמינו – בוקרשט

10/01/20 10769 רעות תקני לי

אחרי נובמבר הנפלא ובמהלך דצמבר הקשוח הרגשנו שאנחנו מוכרחים לקחת אוויר. חייבים רגע לעצמינו
חיפשנו יעד קרוב, מהיר, במחיר נוח שיאפשר לנו לעשות את הדברים שאני הכי אוהבים: לאכול טוב, לשתות טוב, להנות מאווירת כריסמס משמחת, קזינו חמוד ושופינג סבבה. במילה אחת- מנוחה.
בוקרסט רומניה עלתה על הפרק. וואו כמה ניסו להוריד אותי מזה. יבשה, אפורה, משעממת, שופינג דל, אוכל מבאס. מה לא אמרו.
איזה מזל שהקשבתי רק לתחושת הבטן שלי. נהננו חבל על הזמן. בוקרשט היתה בדיוק מה שאנחנו צריכים

*למעבר מהיר ל”בוקרסט 2023″ עדכון המלצות לחצו כאן

אלו הרגעים שלנו:

טיסה:
טסנו עם חברת אל על, שילמנו 250 דולר לנוסע כי אנחנו מפונקים – רצינו מזוודות, רצינו לבחור מקום, רצינו להיות מאוד מדויקים בשעות הטיסה כדי למקסם את הימים.
אפשר בהחלט בזמן זה של השנה לסוע בזול יותר.
זו טיסה קצרה ומהירה- שעתיים וקצת
למלון לקחנו מונית בעלות של 50 ליי (כ- ~40 שקלים)
ישנו במלון רדיסון בלו. ממוקם במרכז העיר, רבע שעה רגלית מהעיר העתיקה, אזור מסעדות שווה ממש ליד.

מתחת למלון ממוקם הקזינו וזו הסיבה שבחרנו בו.
האמת? מלון בסדר גמור, מפנק, אך ככל הנראה יש נחמדים ממנו באזור.
ולמי שנוסע בעיקר בשביל קזינו יש מלון מאוד מומלץ (לא במרכז) JW Marriott Bucharest Grand Hotel
לינק לרדיסון בלו:

עדכון: בינואר 23 בחרנו לבקר שוב בבוקרשט.
ישנו הפעם במלון InterContinental Athenee Palace – מלון חלום! מיקום מעולה, מיטה מפנקת, אמבטיה נהדרת. ממליצה ממש

נוף מהחדר

נסיעות-
הובר! רק הובר!
פרט לנסיעה אחת נסענו רק ככה. זול, יעיל ממש. נהגים נחמדים ואדיבים. אין שום סיבה לקחת מוניות.
ברגע שמבצעים הזמנה תקבלו גם את העלות שלה- אין הפתעות.
הפערים בין הובר למונית הם עצומים. נסיעה שעולה 12 ליי בהובר תעלה במונית 50 ליי.
חשוב מאוד- את האפליקציה מורידים בארץ ויש לאשר במייל שקיבלתם. ניתן לשלם במזומן, אין צורך להכניס כרטיס אשראי בהרשמה.

אוכל-
פרט לפעם אחת שנפלנו במלכודת תיירים איומה, אכלנו מעולה
בעיר העתיקה יש מלא מסעדות עם מארחת בחוץ שצועקת עליכם להכנס פנימה. אני מתביישת להודות שזה עבד עלינו ונכנסנו – היה נורא. אל תהיו רעות ותומר.

פיצה – Treevi
פיצרייה קטנה שמעוצבת יפה עם המון סוגים של פיצה. הזמנו מלא וגם שתיה שילמנו מחיר מגוחך של 34 ליי. שווה ממש!

מסעדת caju של השף חדד –
מעולה ממש, מחירים טובים מאוד, אכלנו בצהריים הזמנו דרך אתר המסעדה בבוקר מקום. יש תפריט בעברית שזה נהדר ומאפשר להזמין הכל בלי להסתבך. אכלנו המון! 3 מנות ראשונות, שתי עיקריות וקינוח. גם שתי כוסות יין. שילמנו 300 ליי בערך.

קארו קוברה Caru Cu Bere
המקום עוצר נשימה, הרגשתי בסרט משנות החמישים, רביעיית כלי מיתר ניגנה בלייב במרכז המסעדה. הקירות מלאים באיורים תקופתיים, המלצרים לבושים מסורתי. באמת משהו מיוחד. האוכל אחלה, זה תמיד קשה יותר להבין את התפריטים המסועפים של המסעדות בחו”ל. שווה ממש את החוויה. אכלנו המון ושילמנו מעט יחסית. הזמנו מקום יום קודם טלפונית. כדאי להזמין כבר מהארץ. בעיני לא לפספס!
זה המקום להזמין את הקינוח המסורתי פאפאנש – טעים, משמין, ככה נראה חופש 😊

פרנץ רבולושין
ליד מסעדת קוזו, קונדיטוריית בוטיק שמוכרת רק אקלרים, מבחר משוגע טעים ממש

Mara Mura – בית קפה קטן ויפה בצורה בלתי רגילה, חשבו שם על כל פרט. הכי כיף לעצירה מחממת. נמצא גם הוא ליד המסעדה של חדד

קפה שוקולד
ארוחות בוקר וקינוחים- הכי אירופה שיש. טעים ואסתטי ונהדר. גם באזור של מסעדת קוזו

פרנץ קופי בעיר העתיקה –
יש כמה כאלו בעיר, נחמד לעצירת קפה ועוגה

לא הספקנו ונראה חבל על הזמן:
בית קפה ETHEL – תציצו בתמונות – המקום נראה כמו פינטרסט רק בחיים האמיתיים.
Cereal crunch cafe– בית קפה מדליק שמגיש המון סוגים של קורנפלקס וגם החלב בצבעים. סופר מדליק לארוחת בוקר.
Coffeol– נמצא בעיר העתיקה. מגיש רק משקאות מושחתים שמצטלמים ממש יפה ונראים כמו חלום.

שופינג-
קניון AFI – עצום יש בו הכל, גם משטח החלקה על הקרח, גם ג’ימבורי משוגע לילדים. אפשר להעביר שם כמה שעות טובות. בקומה העליונה יש את חנות הצעצועים והבגדים smyk – מחירים טובים ממש
יש גם נקסט יקר זוועות וגם ספורה וזארה הום. יש גם רסרבד ומוחיטו שהן חנויות נהדרות.

אבל עזבו את הקניונים – השוס האמיתי התגלה במקרה ופעמיים:
JOYZ – היא הגילוי שלי בבוקרשט ואת הרכישות שלי לעצמי עשיתי בה ולא בקניון. חנות בגדים ונעליים מושלמת ברחוב ויקטורי. כל פריט ייחודי ואחר. הכי אופנתי, הכי טרנדי, הכי משמח שיש.
יש שני סניפים אחד ליד השני לא ברור למה. בגדים היסטריים, נעליים אדירות. גן עדן לאופנה לפחות בעיני.

יריד מעצבים מקומי:
באחד השיטוטים בעיר נתקלנו ממש במקרה ביריד מעצבים מקומי. על פניו נשמע כמו חוויה גבולית. לא הכרנו את רומניה כמעצמת אופנה. בפועל- וואו!!! כמה יופי, כמה יצירה, כמה הברקות.
אחת מהן נכנסה לי ללב ממש. בחורה צנועה ויפה עד כאב שלא הסכימה להצטלם ולחשוף את עצמה. מבחינתה הבגדים הם הפרונט.
יש לה אתר מטריף – הוא לא שולח כרגע לישראל אבל אנחנו עובדים על זה. המחירים יותר ממעולים, בוודאי כשמדובר במעצבת.
תציצו, תקבלו חשק – לאתר לחצו כאן

ג׳מבו
חוויה שווה שווה למתנות לילדים. מחירים מצויינים – יש ברבי, פליי דו, מלא אלזה, מלא פפה פיג, מלא מפרץ ההרפתקאות, פליימוביל. המחלקות האחרות יש גם בארץ והן פחות אטרקטיביות בעיני.

מה עוד?
שוק חג המולד – היינו בכמה כאלו באירופה. זה הטוב ביותר. נמצא ממש למרגלות הפרלמנט, צבעוני, משמח, יין חם עם פירות שעושה כיף בלב. דוכנים עם מזכרות מקומיות ונחמדות מאוד, אוכל, מוזיקה ברקע. יש גם מתקנים קטנים לילדים. מומלץ ממש. יש גם הופעות לאורך ימי השוק, אנחנו הגענו מוקדם יחסית לא זכינו לאחת כזו.

מרחצאות טרמה (Therme Bucharest)
כמה שמענו על המקום הזה. מדובר במרכז הגדול ביותר באירופה למעיינות טרמיים. הוא מחולק לשלושה מתחמים- אחד לילדים עם מגלשות מים ובריכת גלים, אחד למבוגרים עם בר בתוך הבריכה ופינות ג’קוזי בתוך הבריכה ואחד נוסף שהוא ספא עם סאונות וטיפולים. אפשר לקנות כרטיס יומי לכל המתחמים או רק לאחד. אנחנו הגענו ונכנסנו רק למתחם המבוגרים (נקרא פאלם).
זה וואו!! המתחם נראה כמו סט של סרט שהנושא שלו הוא גן עדן. עצים טרופים, תאורה נכונה. בתוך המים יש בר גדול שניתן לשבת ולהזמין קוקטילים מעולים במחיר מצחיק. לפאלם יש גם חלק שהוא חיצוני, כלומר אתם במים החמים ובחוץ מינוס 1. זו חוויה משוגעת. התחושה של הקור מבחוץ עם המים החמים היא משכרת. אל תפספסו את זה. ממליצה ממש להגיע סביב השעה שלוש כדי להנות מהנוף המטריף והמשקיעה. אנחנו הגענו כשכבר חשוך ובדיעבד חלק מהחוויה התפספסה. הטרמה נמצא כ- 45 דקות ממרכז בוקרשט ונסענו עם הובר לשם. יש גם הסעות חינמיות ממרכז העיר מפיאצה רומאנה.
כדאי מאוד להביא אתכם כפכפים ומגבת. הם ציוד חובה ולכן אם לא תגיעו איתם תיאלצו לרכוש במקום. כמובן לא לשכוח גם בגד ים.

חזרנו עם אלעל וככה נראה המטוס אחרי שהדלתות נסגרו:

בוקרשט היית בדיוק מה שהיינו צריכים בנקודת הזמן הכי נכונה. תודה שהפתעת, שימחת, ריגשת אותנו. תודה שנתת לנו רגע לעצמינו. נחזור שוב.

בוקרשט 23 עדכון המלצות:

אוכל:
גראנד קפה ואן גוך
בית קפה מקסים לארוחות בוקר בעיר העתיקה. המקום מעוצב כולו ברוחו של הצייר ההולנדי ואן גוך ומגיש מגוון מטורף של ארוחות בוקר (החל מחביתות ועד לקינוחים מושחתים). מאוד אינסטגרמי אך גם מאוד טעים. כדאי מאוד להזמין מקום מראש.

Cereal crunch cafe

מסעדת MACE – שף יוסף חדד
בביקורינו הקודם בבוקרשט אכלנו במסעדת קאזו של השף יוסף חדד ונהננו מאוד. הפעם הלכנו למסעדה השנייה שלו (הן מאוד קרובות אחת לשנייה) המסעדה מאופיינת יותר בנגיעות ים תיכוניות, גם בעיצוב שלה. אוכל מעולה, אווירה כיפית, מחירים טובים מאוד. הזמנו מקום מראש.

מסעדת ארטיסט
המסעדה של השף פול אופנקמפ היא החוויה הכי קרובה למישלן שתפגשו ברומניה. פרודקטים טריים מתחלפים במטבח מולקולרי. האוכל נפלא אבל זו לא רק ארוחה זה שואו שלם שנותן כבוד גם לחוויה שמסביב והמחיר ממש לא מישלן: 4 מנות, קינוח, 2 כוסות יין – כ- 312 שקלים (לא כולל טיפ) . הזמנו מקום מראש דרך המייל.

tucanocoffee
מאוד נעים, קפה טוב, נחמד מאוד למנוחה, נמצא ליד המלון, איזור של בתי קפה, פיצות מעולות, שופינג ועוד.

שופינג:
Gia Concept Store
חנות בגדים צבעונית וטרנדית שמחזיקה מגוון מותגים, נמצאת ברחוב ויקטורי הראשי במרכז העיר.

Porc
מותג רומני צעיר לבגדי גברים אדירים! נכנסנו ממש במקרה והתאהבנו. שווה מאוד ביקור, מצאנו פיסים מעולים לתומר והמחירים בסדר גמור.

מותגי יוקרה: זו לא העיר בה תפגשו רחובות נוצצים וחלונות ראווה מפתים. מי שבכל זאת מחפשת, אלו הפתרונות:
במלון מריוט יש שדרה של מותגים בהם לואי ויטון, וולנטינו וורסאצ’ה. במרכז העיר יש חנות גדולה של ברברי

ברחוב ויקטורי במרכז העיר יש בוטיק לא גדול בשם Mengotti ובו מקבץ פריטים קטן מכל מותג (פראדה,פנדי, קלואה, איב סאן לורן ועוד כמה)

Charme Boutique Outlet
בשיטוט ברחובות הגענו ממש במקרה לאווטלט שהתחבט היטב למותגי יוקרה. הוא מחזיק גם פריטי יד שנייה וגם פריטים חדשים נדירים וזה גן עדן לחובבות הזאנר.